Hazaért az online rendelt növény!

Hazaért az online rendelt növény!

Mit tegyek? Átültessem? Várjak vele? 

Minden vásárlót foglalkoztat, hogy mi legyen az online rendelt növénnyel ha megérkezik. Természetesen első és legfontosabb a növény egészsége, ám nem szabad elfelejteni azt sem, hogy egy online vásárlásnak is vannak jogi következményei is, ami a te szemszögedből legfőképpen a garancia része érdekelhet.

 

Kezdjük a növényegészséggel!

Legyen az kertészetből vásárolt növény vagy webáruházból, az eljárás ugyanaz. A konténeres növény lényegében korlátozott keretek között él, ezért eltérő gondoskodásra van szüksége, mint az a nagykönyvekben le van írva. Ne feledjük a növények nem a cserepes életmódot kedvelik, számukra mindig a szabadföld a legjobb környezet, ám tudjuk, hogy ha különlegességekre vágyunk, vagy nincs elég helyünk, akkor cserépbe "zárjuk" őket. Ezen felül a kereskedelemben a logisztika óriási kihívás és a virágföld nehéz, ebből az okból kifolyólag a termesztők a már eladható példányokat laza szerkezetű tőzeges talajba ültetik, mely rengeteg vizet vesz fel, de nagyon hamar ki is szárad, ezért míg a kertészettől vásárolt ültető közegben tartjuk a növényt a szokásosnál gyakrabban kell locsolni, vagy ha a növény természetéből adódóan nem bánja, akkor tálcába is lehet állítani. Azonban, hogy a növény könnyű szállíthatósága ellenére is hozzájusson a megfelelő tápanyagokhoz, a termesztők apró sárga golyócskákat szórnak a földjükbe, mely egy hosszú hatású növénytáp, így akár hónapokig sem kell tápozni a növényeket. 

Most azt mondod, oké logikus, de ha a növénynek nem megfelelő az ültetőközege, miért kell várnom az átültetéssel? Jogos a kérdés! Szó szerint jogos. Ugyanis a dísznövénykereskedelem egy kacifántos vállalkozás, a rossz hír az, hogy nincs elállási jogod a már leadott megrendeléstől (45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §.), kattintottál fizetni kell! De! És itt a nagy de! Van kellékszavatossági és jótállási jogod, amit azonban csak bizonyos feltételekkel tudunk biztosítani a számodra. Ezért ha átültetéssel kezded a megérkezés után, így megváltoztatod a termék körülményeit és innentől kezdve semmi és senki nem tudja bizonyítani, hogy a növény már a kereskedőnél vagy nálad ment tönkre. Így az eljárás csak költséges és időrabló de semmiképpen sem fog eredményre vezetni! Ezért azt tanácsolom, hogy amikor a növényed megérkezik azonnal készíts fotókat róla (dokumentáció az esetleges jegyzőkönyvhöz - mi is fotózunk minden egyes csomagot kívül-belül a feladás előtt), alaposan vedd szemügyre és legalább 2 hétig tartsd elkülönítve a már meglévő növényeidtől. Így biztosíthatod a növényegészséget és a jogi hátteret egyszerre. A növénynek lesz ideje akklimatizálódni az új mikroklímához, plusz hamar kiugranak a gondok is, ha vannak.

Azt ne feledjük el, hogy akár online akár kertészetből vásárolunk az időjárás is hatással van a szállításra! Nyáron a forró autóban nem érzi jól magát a növény, ugyanígy télen a fagyban sem. Ezért mi különleges szerződést kötöttünk a szállítókkal, akik garantálják nekünk a depozás és szállítás közbeni megfelelő hőmérsékletet, valamint a csomagolást is időjárásnak megfelelően teljesítjük. Továbbá téli időszakban a fagyérzékeny növények számára biztosítunk fűtőtasakokat is, melyeket megvehetsz a webáruházban. 

 

Tartalomhoz tartozó címkék: Gondolatok